Vägning vecka 8


Jag måste vara ärlig här. Jag har verkligen inte skött mig under den senaste veckan. Det har inte bara blivit en hel del kvällsätande med bland annat choklad, utan även en hel del kolhydrater - i form av pajdeg, kakor, bröd och några tortillachips. Några av gångerna så kunde jag av sociala skäl inte avböja från att äta, man vill ju inte vara oartig, men annars så är allting mitt eget fel. Och samtidigt som jag har tyckt att "nej, men jag ska ju faktiskt kunna unna mig att äta lite sånt här också", så har jag verkligen bävat inför att ställa mig på vågen på morgnarna - för hur kul är det att se ett plus? Och plus det har det tyvärr varit gott om, speciellt efter helgen. Vågen i morse visade 69,1, alltså plus 0,1. Men det resultatet lugnade ändå mina nerver - för jag hade faktiskt kunnat gått upp mycket mer än så! Och efter helgens vägning så har jag ändå gått ner lite i det som jag frossat i mig.

Startvikt: 74,5 kg
Vecka 1: 70,4 ( - 4,1)
Vecka 2: 70,8 ( - 3,7)
Vecka 3: 68,5 ( - 6,0 )
Vecka 4: 70,5 ( - 4,0 )
Vecka 5: 71,0 (skamveckan)
Vecka 6: 69,7 (-4,8)
Vecka 7: 69,0 (- 5,5)
Vecka 8: 69,1 (- 5,4)

Jag ska läsa runt lite på andra viktbloggar nu och samla ihop till lite motivation. Jag vill verkligen gå ner i vikt, så det gäller att bråka lite med mitt sötsug som dyker upp emellanåt. Nej, nu gäller nya tag!

Kommentarer
Postat av: Viktat

Låter som att du redan är rejält peppad! Och mer än fem kilo, bra jobbat!

2009-04-18 @ 23:34:10
URL: http://viktat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0