Dag 20


Frukost: 2 kokta ägg och kaffe
Lunch: Resterna från dagen innan, djungelgryta tillsammans med några kräftstjärtar och keso
Middag: Ugnsbakad lax med ostås och wokade grönsaker
På kvällen: 3 bitar choklad (30 g), och morotsdipp med cremé fraiche
Motion: 2 halvtimmespromenader.

Fick min stegräknare igår, så efter att jag någorlunda listat ut hur man skulle ställa in den var klockan runt ett på eftermiddagen. Från klockan ett till 8 på kvällen gick jag nästan 9000 steg.

Det betyder alltså att den där halvtimmespromenaden jag går själv är hyfsat bra - men är inte tillräcklig om syftet är att gå ner i vikt. Jag tror att om jag haft stegräknaren på mig hela dagen så hade jag säkert nått upp till det heliga 10.000, men för att gå ner i vikt bör man ligga någonstans mellan 12-15.000 steg. Men lite motion är bättre än ingen motion, jag får bara se till att gå den där långa rundan lite oftare.

Kommentarer
Postat av: emmy

japp, en stegräknare is the shit!! haha. Det är mycket lättare att verkligen gå den där rundan när man ser att man behöver mer steg, hihi! lycka till! Kram

2008-10-08 @ 21:42:57
URL: http://smaljeans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0