Dag 23 och 24


Dagarna har börjat bra - men slutat i katastrof. Det sammanfattande ordet är: Kolhydrater. För det har jag minsann ätit i helgen, både i form av bröd, bullar och potatis. (Om man nu inte ska räkna in vin bland de andra onyttigheterna jag lyckats få i mig.) 

Så av olika skäl så varken kan eller vill jag skriva ner allting jag ätit under fredag/lördag, och som ni kanske förstår så är det svårt att komma ihåg allting. Mina gamla matvanor har minst sagt varit på återbesök, med stora portioner och mat sent på kvällen.  

På ett sätt måste jag dock säga det att det känns bra att ha ätit normala mängder kolhydrater, för även om man alltid kan känna sig lite "jäst" efter att ha ätit ordentligt (det bjöds på grillad kyckling, fransbröd och brie i fredags) för jag hade inbillat mig att så fort man börjar äta normalt så kommer man att gå upp alla de kg som man gick ner i vatten den första veckan. Det har inte hänt. (Än i alla fall) Sedan kan man ju i och för sig aldrig bortförklara alla de mängder godis/chips som äts på kvällstid, men det får bli andra bullar nu!

Så, nu har jag bekänt min första avvikelse från GI.. lite småtungt känns det, men som sagt - nu ska jag back on track och kämpa vidare. :) Nu är det dags att koka ägg och brygga lite morgonkaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0