Dag 26 och ny inspiration!


Efter krishelgen så har motivationen varit rätt så låg. Vågen har visat på ett rejält plus (71,6) samtidigt som min kära stegräknare legat och samlat damm i handväskan. Sambon tittade frågande på mig tidigare idag om det verkligen var så att jag var "back on track" och med vågens resultat färskt i minnet så bestämde jag mig där och då att fortsätta hålla igång.

Det är ju inte särskilt roligt att berätta att jag gått upp ca 1,6 kg (som sagt, jag räknade inte med att förra torsdagens vägning var korrekt) men samtidigt så är det här en kamp där man måste kunna tillåta sig själv att misslyckas med jämna mellanrum - man kan ju inte alltid vara på topp (även om det i och för sig hade varit rätt trevligt. :)

Har hämtat lite inspiration från andra viktbloggar och satsar på att, när jag har lite mer tid till hands, att uppdatera min receptbok med lite fler spännande GI-rätter, speciellt lunchrätter.

Dagen har hittills gått bra, med en liten promenix med hunden och bra GI-mat än så länge (ägg till frukost och tonfisksallad till lunch) med en planerad middag som involverar kycklingfilé.

Kommentarer
Postat av: emmy

Det är exakt det som gör skillnaden, att man efter en svullhelg tar tag i det hela igen! Till vardags gäller det att hålla sig på mattan så kan man unna sig nåt på helgen,iaf sen när man nått sin målvikt! =) Kör hårt!

2008-10-14 @ 19:02:54
URL: http://smaljeans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0