Dag 4


Frukost: Två kokta ägg, kaffe
Lunch: Resterna från tacosalladen
Middag: Fläskfilé med sallad och keso
Mellanmål på kvällen: Te
Motion: 2 halvtimmespromenader.

Börjar känna aningen panik nu på kvällen, är så fruktansvärt sugen på något gott. Har en fruktskål full med äpplen som står inbjudande och väntar på mig i köket, för att inte tala om popcornen i skafferiet... Smakade en sked av såsen jag gjort till sambon och gästerna tidigare "för att det inte är så farligt, det var ju bara 2 msk vetemjöl i det." Det kanske är sant, men jag misstänker att jag började tänka i farliga banor - vilket har hållit i sig. Så fort man börjat att tumma på reglerna så är det till slut fram för alla de där onyttigheterna som man höll på med tidigare, de saker som faktiskt försatt en i den situation man befinner sig i.

Dessutom var det knappt att jag gick ut med hunden på den sista promenaden, var så fruktansvärt trött efter att ha hållit igång med städning/ommöblering under dagen att det enda jag ville var att få ligga stilla i soffan och inte göra någonting. Att jag sedan verkligen kom ut och gick med hunden ångrar jag däremot verkligen inte. Det är så härligt höstväder just nu att man verkligen kan rensa huvudet (eller vad det nu är man säger) och kvickna till lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0