Första hungerskänslan


Det må låta märkligt, men den allra första hungerskänslan är nu på dag 4. Jag är ALDRIG hungrig på morgonen annars, jag brukar få tvinga i mig en macka eller om det är bråttom - skippa frukost. Så nu sitter jag här med mina två kokta ägg och myser.

Kvällsätandet
Igår, efter kvällspromenaden vid åtta, började jag planera att den näve pistaschnötter jag lagt upp i portionspåsar tidigare (känner mig så duktig att jag inte slänger i mig hela paketet med detsamma!) skulle ätas under filmen, och vid nio så kunde jag äntligen bänka mig framför filmen och börja äta dem. Det kändes så oerhört mycket mer nyttigt än det jag normalt sett brukar äta till filmen. Jag måste ju tänka till lite för att hålla mig till matschemat enligt http://www.gi-metoden.nu/


Bild hämtad från: http://www.aftonbladet.se/incoming/article369350.ab


En stor skål med popcorn är det som jag normalt sett brukar få i mig, oavsett om det är helg eller inte, för jag har alltid lyckats hitta någon anledning till varför det inte är farligt att äta popcorn på kvällen. Jag bortförklarar mig med att popcorn är nyttigare än vanligt godis och chips - men den skillnaden är ju egentligen bara marginell. Och sedan när man tänker på mängen popcorn... Ja, då borde man ju skämmas!

Tacosalladen
Middagsmaten igår - tacosalladen - var en riktig höjdare. Det enda som jag inte kunde äta var tacobrödet, tortillas och majs, annars var det precis som det brukar. Men det var en pärs att inte ta mer än en portion. Allt eftersom fick jag äta långsammare bara för att få en känsla av att jag hade mycket att äta, medan jag såg sambon gå och hämta påfyllning både en och två gånger. Där blev jag för första gången avundsjuk på hans mat. Men när jag började fundera på att ta en sked taco till så kände jag trots allt att även om jag inte var mätt, så var magen nöjd. Det enda som krävdes för att känna det antar jag är att jag åt förhållandevis långsamt så att magen hann vänja sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0