Nästan-köttfärslimpa


Middag: Egenkomponerad "nästan-köttfärslimpa" med tacokrydda och mozzarella-ost med basilikasmak som gratinering. Serverat med en klick keso och lite sallad. Riktigt gott.

Haha, ja ibland så går det inte direkt att skriva så kortfattat som man vill.. Men saken är den, middagen är ett resultat att jag både var sugen på tacos och köttfärslimpa + det faktum att mozzarellan jag köpt för några dagar sedan bara legat och skräpat i kylskåpet då jag köpt den till ett recept med fläskfilé (något som jag senare insåg inte ingår i min budget denna månaden).  



Bara stek köttfärs (tillsammans med lök, svamp eller paprika eller inget av det) så som när man gör tacos, blanda ihop med ett ägg och häll i en ugnsform. Lägg på mozzarellan ovanpå och gratinera i ugnen tills dess att osten är smält. Om min misstanke stämmer så finns det oanade möjligheter med köttfärs, så det är bara till att fortsätta experimentera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0