Dag 14


Frukost: Kokt ägg och två skivor bacon (var grymt hungrig) Ja, och kaffe så klart.
Lunch: Resterna från köttfärsen igår
Mellanmål: Tomat och keso
Middag: Baconinlindad kycklingfilé preparerad med gorgonzola-ost och wokade grönsaker
Mellanmål till kvällen: Blåbär och hallon tillsammans med lite fil och kanel
Motion: En halvtimmesrunda med vovven och 40 minuters promenad med hyfsad fart

En OK dag, främst för att jag motionerat. Har dock gått runt och känt mig mer hungrig än tidigare, men som tur är så är det ju inte förbjudet med mellanmål! Det enda "suget" efter något gott på sistone var häromkvällen då jag bekände för sambon att jag ville ha müsli och fil. Märkligt nog, eftersom det brukar vara det sista jag kommer på att äta om kvällarna annars. Innan så gick jag snarare i tankarna "choklad", "chips med dipp" och "popcorn".

Vägning imorgon
Och lagom tills dess kommer mensen. Vad lyckat. Preliminära fuskvägningar indikerar inte direkt på någon succé den här veckan, men jag ska försöka att ta det med ro. Om jag kan, vill säga.

En fråga
Vill gärna tänka att mina 20-till en halvtimmespromenader med vovven, som jag inte alltid kommer ihåg att skriva ner här, gör någon minimal insats. Jag får aldrig upp flåset, åtminstone inte om jag inte behöver traska upp för någon förbaskat lång och brant backe, men däremot ökar jag andningen och blir varm - jag får alltså igång blodcirkulationen. Men hur som helst, frågan, gör den här vardagsmotionen någon nytta?   

Kommentarer
Postat av: Ida

TIPS: För att få upp flåset- vifta kraftigt med armarna när du är ute och går (kan se fånigt ut, men ger garanterat reslutat). Eller efter promenad gör 50 knäböj och 50 armhåvningar- Då har du flåset uppe!

2008-10-01 @ 21:17:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0