Dag 19


Frukost: 2 kokta ägg och kaffe
Lunch: Rester från igår, alltså köttgryta med sallad
Mellanmål: Keso
Middag: "Djungelgryta" (kycklingfilé + matlagningsgrädde + curry) och grönsallad
Motion: Ca 1 timmes motion, 5 km

Något är inte sig riktigt likt, motionen. Efter att ha sparat och publicerat det förra inlägget så stod jag i tio minuter och velade. Skulle jag gå den riiktigt långa promenaden idag? Något tveksam så begav jag mig ändå ut i det fina vädret. Och bara för att jag är en obotlig pessimist, åtminstone vad gäller vädret, så tog jag på mig både halsduk (för vinden) och en vinterjacka. Gissa vem som stack ut bland mängden ute i promenadspåret? Jo, jag. Efter halva sträckan så hade jag bestämt mig: Jag skulle ringa sambon och be honom hämta mig vid promenadslingans slut. För jag kände att jag inte hade den psykologiska styrkan att klara av de sista 2 kilometrarna, där man dessutom tvingas gå bland bostadsområden och avslöja att man dels 1) Är ute och motionerar och 2) att man ser ut till att vara klädd för en vinterresa i Alperna när det är 16 grader ute och sol 3) och att man uppenbarligen inte har så bra kondition som hade varit önskvärt - vilket avslöjas genom en vacker tomatröd färg i ansiktet.

Benen kändes som spagetti när jag var framme (eller ja, nästan framme, fått skjuts med bilen), men när jag väl hunnit varva ner en stund så mådde jag riktigt bra! Och vilken skön känsla dessutom - att veta att man klarat av den rundan som tidigare upplevts som "den långa pinan". Jag mår som en gud just nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0