Gnällspik


Det är i alla fall det jag känner mig som. Det är den där förbannade vågen. Nu så stämmer de två vågarnas resultat med varandra, men jag vet inte om jag kan vara så lycklig över det. För det bevisar ju bara att i n g e n t i n g har hänt sedan efter vecka 1. Och på torsdag är det dags för vägning nummer 3.

Så här ser tabellen ut just nu:

Startvikt: 74,5 kg
Vecka 1: 70,4 kg ( - 4,1)
Vecka 2: 70, 8 kg ( - 3,7)

Mitt humör har blivit aningen bättre av att jag fått besked om att min stegräknare nu är på väg. Snabbt jobbat, med tanke på att jag beställde den igår. Ska faktiskt bli riktigt roligt att se hur många steg man tar per dag + att man dessutom kan ta reda på hur långt man går och ungefär hur många kalorier som man gör av med. Om någon är intresserad, kolla in http://www.stegraknare.se/

Nu-jävlar-attityd
Jo, det nog något sånt som jag behöver. Fick precis ett studenterbjudande från Mecenat. Tre nummer av Glamour, boken "Djävulen bär Prada", Gentle Volume Mascara från ACO + en mysdress i velour för 49 kr. Bortsett från "Djävulen bär Prada" (som jag redan läst) tyckte jag att det var ett intressant erbjudande, för jag har hamnat i en liten girlylicious-besatthet just nu med allt vad det innebär, MEN, och som ni ser så är det ett stort men, tror ni att det fanns möjlighet att välja storlek på mysdressen? Nej. Vilket innebär att om jag hade beställt detta, hade jag fått en velourdress med samma passform som en BDSM-dress i dess grövsta form. Så... njae, nej tack nu när jag tänkt efter.

Så... vad ska jag göra åt saken? Skrapa fram lite jävlar-anamma, lyfta på rumpan och bege mig ut, nu när det för en gångs skull inte ösregnar. Och idag ska jag ta en ny, längre runda. Så det så!

Kommentarer
Postat av: emmy

Ja, lite jävlar-anamma kan man verkligen behöva ibland. Jag har oxå fått leta upp den känslan idag, för innan hade jag kunnat sätta i mig en hel chokladkaka om jag hade haft en, men jag höll mig o imon blir det nya tag! heja heja! Kram

2008-10-06 @ 19:57:37
URL: http://smaljeans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0