Älskade frukt


Bestämde med en vän att vi skulle äta gott till nästa helg, varpå hon föreslog de goda mackor som vi alltid brukar göra till utfärder. Denna gången går det inte så bra med just mackor, men än så länge har jag inte någon direkt abstinens efter bröd, så en skål med grillad kyckling och sallad går precis lika bra. Men efter att vi diskuterat om att ha lite ostbricka med goda oster och vindruvor på kvällen så slog det mig: Jag kan ju inte äta frukt! Och hur gott är det att äta ädelost utan något tillbehör till? Kexen klarar jag mig utmärkt utan, men vindruvorna?! Jag får i alla fall vara glad över att osten inte är förbjuden för mig.

Jag tror inte riktigt att jag insett förrän nu vilka egentliga uppoffringar man trots allt behöver göra för att följa GI-metoden. Från första början var mitt enda mål att fullfölja två veckor, men efterhand så har jag ändå insett att om jag bara slutar tvärt där och börjar äta så som jag brukar (vilket jag inte vill göra igen) så kommer jag att gå upp igen. (För ja, jag har tjuvvägt mig - vem hade kunnat motstå att göra det? - och det jag kan avslöja just nu är att jag ligger på minus :)

En positiv sak som jag har känt efter måltiderna de här dagarna är att jag aldrig blir dåsig. Visst, jag känner mig nästintill mätt och tar gärna några sekunder på mig innan jag reser mig från bordet, men jag blir inte trött av maten. Annars så är det helt fantastiskt om jag orkar diska en timme efter middagen!

Nu ska jag planera vad som ska serveras till lunch. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0