Morgonstund har guld i mund?


Efter en vecka med GI-mat så vågar jag faktiskt påstå att en hel del positivt har hänt. Inte bara det med vikten, utan också på andra sätt. Motivationen av motionera är där igen (efter några års hrm.. uppehåll), småätandet har minskat, jag äter lagom stora portioner och har minskat intaget av mat på kvällen drastiskt. Men en annan sak har också hänt, nämligen att jag vaknar pigg och alert ibland mycket tidigare än när väckarklockan skulle ha väckt mig. "Jaha, vadå då?"  kanske vissa tänker, men ni vet inte hur jag är. Jag är som en björn som ligger i ide, och den stackare (oftast min sambo) som försöker väcka mig får stå ut med en vresig, sur och allmänt gnällig person som gång på gång somnar om. Men nu, i alla fall de tre senaste dagarna, har jag vaknat flera timmar tidigare än när jag normalt sett skulle ha gått upp och är dessutom hyfsat glad och pigg. Det har troligtvis inte enbart med GI-kosten att göra, utan det faktum att jag äter regelbundet och låter bli maten på kvällen - men herregud, tänk om jag aldrig fått för mig att testa den här metoden?! Då hade jag fortsatt vara den där hemska, sura personen som ingen (inte ens de i familjen) vill ha att göra med på morgonen...




Bildlänk: http://www.nwt.se/ArticlePages/200711/22/20071122083941_NWT516/20071122083941_NWT516.dbp.asp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0