Ny dag idag


Funderade lite grann igår och sa till slut till sambon att "jag tror att jag har startat en karusell nu som jag inte kan stoppa", för om jag helt plötsligt skulle bestämma mig för att sluta äta GI skulle ju den framgången jag haft första veckan antagligen raderas och dessutom sluta med att landa på + i slutändan. Så nu gäller det bara att köra på! (för finns det en någon mer skrämmande tanke än att gå upp till en nivå högre än vad man låg på tidigare?)

Samtidigt så mår jag faktiskt bättre nu än tidigare, och det känns som att jag har mer energi över till alla möjliga saker man kan göra under dagen. Däremot får jag alltid en svacka direkt efter middagen, då jag efter att ha diskat undan, slänger mig ner i soffan i en halvtimme fram tills dess att vovven ska ut på kvällspromenad.




Fransmän och vin
Hörde av en vän att hon hittat en GI-metod skapad av en fransman (och fransmän älskar ju vin!) som menade att det är helt OK att dricka vin någon gång emellanåt - och att hon hellre körde på den här fransmannens linje än "den vanliga sortens" GI-metod då hon inte behövde känna några samvetskval om hon ville festa till lite på helgerna. Har självklart själv också läst igenom lite om "vindebatten" och man behöver ju inte vara Einstein för att begripa att alkohol inte fungerar särskilt väl ihop med GI-mat. Däremot så vill jag inte förbjuda det för min egen del, utan om jag sänker mitt intag till ca 2 glas två gånger i veckan (och håller mig borta från ölen ett tag) så räcker det för min egen del utan att jag ska behöva uppoffra alltför mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0